2008 TÜRKİYE YENİLİKÇİ ÖĞRETMENLER
FORUMU SONUÇLARI
ÖĞRETMENİN İSMİ |
İLİ | PROJE İSMİ | OKULUN İSMİ | İÇERİĞİN KALİTESİ |
EROL ŞAHİN | TRABZON | MSN TARİH SOHBETLERİ | 80.YIL ANADOLU TEKNİK LİSESİ VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ | 1. |
SELAHATTİN ÖZBUCAK | ORDU | OKULDA, EVDE İNTERNETTE İLKYARDIM | BAŞÖĞRETMEN ANADOLU LİSESİ | 2. |
HÜZAN AKYOL YILMAZ | BURDUR | MASALIN TÜRKÇENİN DOĞRU VE GÜZEL KONUŞULMASINA OLUMLU ETKİLERİ | BAHÇELİEVLER İLÖĞRETİM OKULU | 3. |
ÖĞRETMENİN İSMİ | İLİ | PROJE İSMİ | OKULUN İSMİ | İŞBİRLİĞİ |
MEHTAP KILIÇ | İZMİT | MERDİVENDEKİ ADIMLAR | MİMAR SİNAN İLKÖĞRETİM OKULU | 1. |
NAİLE TOPRAK ÜLGER | ANKARA | SINIF KİTAPLIKLARI | EMİN SAĞLAM ER İLKÖĞRETİM OKULU | 2. |
ORHAN TEKİN | İSTANBUL | BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN VE DRAMATİZASYONUN EĞİTİME UYGULANMASI | PROF. DR.MÜMTAZ TURHAN SOSYAL BİLİMLER LİSESİ | 3. |
ÖĞRETMENİN İSMİ | İLİ | PROJE İSMİ | OKULUN İSMİ | TOPLUMA DESTEK |
ELVAN ALEV YANCAR | MERSİN | ORDA BİR KÖY VAR UZAKTA | MİTHATPAŞA İLKÖĞRETİM OKULU | 1. |
HAVVA ARMUTCUOĞLU |
AFYON |
ÖĞRENCİLERE ETKİLİ REHBERLİK DESTEK |
KASIM PAŞA İLKÖĞRETİM OKULU |
2. |
AHMET KARADENİZ | ŞANLIURFA | EN BÜYÜK DEĞERİMİZ GELENEK VE GÖRENEKLERİMİZ | DR. CAVİT ÖZYEĞİN İLKÖĞRETİM OKULU | 3. |
MEHMET VEYSEL ÇELİK | DİYARBAKIR | ÖĞRETMENİMİ EVDE İSTİYORUM | ŞAİR NESİMİ İLKÖĞRETİM OKULU | Takdir Ödülü |
ÖĞRENCİLERE ETKİLİ REHBERLİK VE DESTEK PROJESİ
PROJENİN AMACI
Projenin Amaçları: Parçalanmış ailelerde yaşayan çocukların davranışları,ruhsal durumları ve ders başrıları üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak amacıyla bu öğrencilere rehberlik etmek. Veli ve öğrencilerle teknolojinin tüm imkanlarını kullanarak bilgilendirme toplantıları ve grup etkinlikleri yaparak sorunları konuşmak , dayanışma ortamında çözüm önerileri üretmek.
Davranışsal Hedefleri:Öğrencilere sağlıklı iletişim yollarını yollarını kavratabilmek. Problemlerin çözümünde yardım alacağı kişileri doğru tespit edebilmek. Benlik saygılarını kazanmalarını ve öğrencilerin kendilerini ifade edebilmelerini sağlayabilmek. Sınıfta takım çalışmasını oluşturabilmek. Ne istediğini bilen bireyler yetiştirebilmek.
Proje başta Rehberlik ve Sosyal Etkinlikler olmak üzere tüm derslerle ilişkilendirildi.
Öğrenciler bu projede takım çalışmasını ve önemini, iletişim becerilerini ,yardımlaşma ve dayanışmayı, güçlü yönlerinin farkında olmayı ,benlik saygılarını kazanmayı ve kendine güvenmeyi öğrenecekler.
Neden böyle bir proje? Okulumuz Kasımpaşa İ.Ö.O. ‘nun bulunduğu bölge ve veli-öğrenci profili bizi böyle bir projenin zaruri ihtiyaç olduğu konusunda hemfikir yaptı. Sosyo-ekonomik açıdan zayıf,zorunlu olarak göç yaşayan ,boşanmış veya boşanma eşiğinde olan ailelerin çokluğu ve bu ailelerde yaşayan çocukların karşılaştıkları sorunlar,ders başarılarına olumsuz etkileri projenin gerekliliğinin en önemli göstergesidir. Ayrıca projenin uygulanabilir olması özgün olması bakımından önemlidirr.
Başarılı olmak için ,herşeyden once bu işi sevmek,istemek ve sabırlı olmak gerekti. Çünkü farklı yapıdaki öğrencilerle çalışmak özveri ve ilgi gerektirir. Bilgi düzeyi ve teknik açıdan iyi bir donanıma sahip olmak başarının sağlanmasında önemli rol oynayacaktır.
Projenin temelinde öğrencilerin kendilerinin güçlü olan yönlerini fark etmelerinin sağlamak ve bu yönde rehberlik etmek vardır.
Yorum bırakın